Till alla fantastiska mammor

Mammornas dag idag. Vi badade för första gången i år, åt pizza och glass och pysslade hemma på kvällen. Ingen speciell dag utåt sett, men däremot har jag tänkt på hur lyckligt lottad jag är. Det är en bra dag att stanna upp, se sig omkring och uppskatta de viktiga mammorna i vår vänskapskrets och familj.

Den här dagen tycker jag att vi ska använda för att boosta, peppa och påminna varandra om att vi alla är världens bästa mammor åt just våra barn. Och att vi kämpar på, varje dag, 365 dagar om året för att vi älskar våra barn gränslöst och obehindrat.

Men så finns det mammor som vi bör ägna en viktig tanke åt. Det finns mammor som just nu inte har råd att köpa mat till sina barn, som får vagga hungriga barn till sömns. Det finns mammor som tvingas sälja sina kroppar för att försörja sina älskade ungar. Det finns mammor som väntar på barnbesked efter år i adoptionskö, mammor som förlorat sitt barn. Det finns så många mammor i världen, med olika förutsättningar och möjligheter som vaknar varje morgon och gör sitt bästa. Jag tänker på alla mammor idag och på hur lyckligt lottad jag är som slipper skicka iväg min fyraåring att tigga på gatan utan kan istället följa henne till ett alldeles superhärligt dagis. Jag behöver inte vara rädd för att vi ska bli nerskjutna på gatan utanför mitt hus, jag kan glädjas och njuta - det är jag oerhört tacksam för.

Till alla mammor från mig. Ni är bäst.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0