Det finns ingenting så härligt och så uttröttande som att hänga med barn

Man skulle kunna säga att vi utnyttjade den här fantastiska lediga dagen till fullo. Joline fick leka med alla bästisar här hemma och det är alltid lika uttröttande och härligt. Vi gick till skolgården och lekte med alla fritidsungar som var där. Jag tog över hela verksamheten och styrde upp "under hökens vingar" och "en, två, tre röda lyktan" med massvis utav ungar, så tog vi lite fikapauser på gräsmattan med kakor och festis.

Vi fortsatte dagen hemma på min gräsmatta. Jag fick också akutspringa till ett möte som jag kom på mitt i allt organiserat barnkaos - tack gode gud och alla heliga andar för att Josephine var här och kunde täcka upp för mig. Jag gjorde en storslagen entré på introduktionsmötet inför nya jobbet med två enorma svettlökar och andan i halsen, men ändå.. jag lyckades komma dit. 

Och så avslutade vi kvällen på en strand med lite vatten, några favoritföräldrar och massa trötta barn men framförallt eld på engångsgrill och korv med alla möjliga tillbehör. Och blå himmel. Äntligen. Det var väl den allra bästa avslutningen?

Vet ni vad min slutsats är efter en dag med massvis utav barn?
Det finns ingenting så HÄRLIGT och så uttröttande som att hänga med dem.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0