Harmoni efter jobbet

Jag jobbade lång dag idag. Och dagen tog aldrig slut. När jag kom hem var lägenheten tom, för att min härliga unge har åkt med pappan till Dalarna för att fira supermysig traditionell midsommar. Jag måste som sagt vara hemma för att jobba, men belöningen kommer att komma i höst då vi får resa till värme och parmaskinka och vykortsblått vatten.
 
Men istället för att vara ledsen över hur midsommarhelgen kommer att snabbspolas förbi utan min familj så har jag bestämt mig för att använda tiden till något bra. Jag har köpt målarfärg så nu ska jag måla det som jag skjutit framför mig. Jag har tomma fotoalbum och så många foton som måste sättas in där. Och som en stor, rosa marsipanros på en magnifik prinsesstårta har jag beställt första och andra säsongen av private practice. Visst borde jag kunna fördriva den här tiden på ett bra sätt nu? 
 
Den här kvällen spenderade jag på ett harmoniskt sätt. Jag tänkte på kontrasterna i livet, hur sanslöst vackert och oerhört sorgligt det kan vara. Och balansen att befinna sig någonstans däremellan. Dagsformen är okej. Lite arg. Lite ledsen men mest i behov av att sova länge och skönt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0