Size me

Blondinbella poserar naken på det nya numret av tidningen Egoboost som kommer i butik på tisdag. Det är helt otroligt hur Isabella och hennes kropp kan provocera och uppröra så mycket. Helt plötsligt har alla rätt att tycka, påpeka och utvärdera hur hennes kropp ser ut, vad ger oss rätten till det? Det är modigt av Isabella att klä av sig, trots att hundratals människor kallade henne ful och tjock efter att hon publicerat bilder på sig själv i bikini från en utlandssemester tidigare i år. Många älskade henne då, lika många var elaka och jävligt provocerade. Man får inte älska sig själv eller sin kropp idag, särskilt inte som kvinna och definitivt inte om kroppen avviker från vad som anses vara "accepterat" enligt samhällets normer. Trots detta så fortsätter Isabella att älska sig själv och sin kropp. Det gör mig glad! Nu funderar jag över vilken genomslagskraft "Size Me" kommer att ha? Det handlar helt enkelt om att varje individ ska skapa sitt eget ideal, för sin kropp istället för att hata, dölja och jämföra med hur andra ser ut.

Jag är inte alltid nöjd med hur jag ser ut. Jag kan som de flesta andra gnälla över löjliga hudveck, streck och lite för mycket mjukt. Men för mig handlar det inte om att efterlikna någon annan, det handlar inte om att vara pinnsmal utan om att ta hand om min kropp för att den ska bära mig genom livet. Den här kroppen har hittills fått utstå skrapsår, myggbett, sjukdomar, destruktivt självskadebeteende, en graviditet, en förlossning, två avslutade graviditeter och i framtiden ska den hålla för både lycka och misär. Det är utav den anledningen jag ska vårda min kropp, vara lagom enligt mitt eget ideal och tvinga mig själv att jobba för en orubblig självkänsla. Jag vill på samma gång vara lycklig, kunna njuta av färsk pasta, goda såser till det grillade köttet och ja, lördagsgodis.

Vårda era kroppar efter era egna ideal, var snälla mot dem för att de burit er hit och för att de förhoppningsvis ska bära er i många år framöver. Älska vad ni har istället för att sakna det ni aldrig fick och berätta för er själva att ni är vackra precis som ni är!



Kommentarer
Your Rose

Fast hon GÖR ju en kropp som hon älskar. Hon har aldrig lärt sig att älska sin alldeles egen kropp. Jag tycker ingenting speciellt om blondinbella,har inga riktiga åsikter. Men hon får gärna köra sitt race precis som hon vill.

Jag tycker isåfall hon är modig som vågar kliva fram och visa vad hon faktiskt vågar göra med sin kropp och vågar vara stolt över i dagens samhälle. Men hon älskar inte SIN kropp. Hon gör en kropp att älska.

2012-05-03 @ 19:14:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0