Godmorgon

Jag har glömt att berätta vad vi gjorde på ICDP-kursen senast. Vi fick en uppgift som gick ut på att måla ett porträtt av oss själva, i en situation eller omgivning som stimulerar oss och gör oss lyckliga. Jag ville skapa en bild som berättar hur jag livnär mig, var jag hämtar inspiration och kraft, för mig är det nära sammanlänkat med när jag är som lyckligast. Jag målade mitt ansikte med en överdimensionerad mun för att jag älskar att tala och ljudet av min egen röst samt en penna i handen, för att skriva är som ett filter där jag rensar bort och förnyar. Och så målade jag symboler runt huvudet på mig själv för att symbolisera vad jag tänker på, vad jag brinner för. Det blev förkortningar av politiska partier, en symbol för det kvinnliga könet, en bok, ett hockeymål och två hjärtan - för min fantastiska familj. Spännande att få uttrycka det estetiska, tycker jag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0