Terapi i solen

Idag promenerade jag med Josephine i skogen på lunchen. Ni känner er säkert lika upprymda som jag över den så otroligt efterlängtade solen. När jag gick ut imorse blev jag kär i livet på nytt. Jag och livet och solen är nykära nu. I solen, omgiven av våren fick jag en timmes terapi med min bästa vän alldeles gratis. Dagens tema var fysisk attraktion. Vi gör ofta så, att vi plockar upp ett ämne någonstans efter vägen och sedan plockar vi sönder ämnet och sedan isär de bitar som återstår. Vi ältar, drar paraleller, jämför, hittar på usla och ibland fantastiska metaforer - och helt plötsligt har man kommit ämnet ända in på livet. Helt plötsligt så står vi vid vägskälet, där vi ska gå åt varsitt håll eller vid någons ytterdörr och inser att vi funnit kärnan. Vi har ätit oss in på något och sagt det som behöver sägas - när timmen är över har jag kommit till insikt. Jag har vuxit.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0