Jag förklarar vidare..

Jag förstår om mitt förra inlägg kan väcka starka känslor, men som jag skrev så har jag vuxit som person och feminist. Det handlar inte om silikonbröst eller urringade tröjor, såklart - det handlar om att kvinnans kropp objektifieras i samhället, att kvinnor på grund av kön är underordnade män. När jag var fjorton år och precis lärt känna ordet, var jag självklart inte mogen att delta i någon debatt och ja, jag fokuserade på fel saker. Idag har jag läst mer än fittstim och Skugge - men det var där och då, bland hennes förbannade texter om just bröst och blondiner, som jag började mitt sökande efter en identitet. Inga fler missförstånd?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0