Inte kärlek vid första ögonkastet

Jag älskar sol, palmer och vita stränder. Om jag kommer till en plats där jag kan gå omkring i maxiklänningar och bli brun behövs det inte så mycket mer. Solsemestrar går ju ut på att slappa och äta god mat, och det är inte svårt att älska sådana resor. Det var annorlunda att komma till Toronto, för vädret är i princip detsamma som i Sverige under februari, med andra ord ingen höjdare. Första intrycket var bara att det kändes stort och grått, så jag visste inte riktigt i vilken ände jag skulle börja. Nu har jag dock befunnit mig här i över en vecka, så jag hittar till olika shoppingcentrum, mataffärer och lunchställen. Det tog lite tid, men jag tycker verkligen om Toronto och jag vill absolut resa tillbaka hit. Jag vill gärna åka under sensommaren, för då kan man kombinera maxiklänning med vita stränder och storstadsluft. Det känns inte lika stort och grått längre, snarare väldigt mysigt och levande.




Kommentarer
Amanda - Harrys mamma

Vad glad jag blev när jag såg att du börjat blogga igen, har verkligen saknat dina visdomsord och vardagsberättelser! Vad gör du i Toronto? Skönt att se även en mamma som kan göra saker för sig själv :)

2012-03-08 @ 09:06:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0