Fötterna på jorden, huvudet bland molnen.

En vän beskrev mig på ett bra sätt en gång. Jag har använt mig av beskrivningen själv, för jag tycker att den passar så bra. Hon sade att jag alltid har fötterna på jorden, men huvudet bland molnen. Det är så typiskt mig. För jag har en balans, en trygg plattform att stå på, ett par stora fötter som står stadigt - men på samma gång har jag så många tankar, funderingar, drömmar och ett enormt känsloliv. Jag kan fastna i någon tanke eller känsla ibland och drömma mig bort, lixom förlora nuet en stund men den där tryggheten sitter så djupt rotad att plattformen aldrig börjar svaja. Det var fint sagt av henne. Jag kan verkligen identifiera mig så. Ni vet, om jag skulle beskriva mig själv med en mening skulle jag nog beskriva mig med den. Hur skulle ni beskriva er?

Vore spännande med svar, för visst är det intressant om man med en enda mening kan förmedla så mycket som möjligt av vem man är. Vilka är ni?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0