Ni fick vänta länge

Jag undrar vad du pluggar och om du jobbar extra samtidigt? Vad har du för framtidsplaner? Josefine vad gör hon nu? Jättebra blogg och jag har verkligen saknat om ert liv! En supermamma verkar du vara! Kram

Tack för mamma-boosten! Den är den finaste komplimangen man kan få, och även om jag känner mig trygg i min mammaroll så är det skönt att få höra det från någon annan. Jag är färdig undersköterska om ca 1,5 månad. Jag arbetar inom vården på obekväm arbetstid och raka veckor inom säljbranschen.

I framtiden är jag författare. En ännu bättre människa. Och mamma till min Joline ♥

Har Josefine någon blogg förresten?

Josephine har ingen blogg, och planerar inte att skaffa en heller. Vi hade faktiskt samtalsämnet blogg på agendan för några dagar sedan och då berättade jag att ni var några stycken som frågat efter henne. Hon hälsar tillbaka till er att hon mår bra! Kanske kan hon gästblogga här någon dag framöver?

1. Hur bor ni? Bor Joline varannanvecka?
2. Hur skulle du beskriva dig själv, respektive Joline, med 3 ord?
3. Vad vill du "bli när du blir stor"?
4. Dina 3 bästa "ta-hand-om-sig-själv-tips".
5. En dröm du har.

1. Joline bor hos mig. Vi har ingen uppdelad tid, men Andreas är här flera gånger i veckan och då umgås vi alla tre. Ibland åker de iväg och hittar på aktiviteter, då kanske hon sover hos honom någon natt. Oftast umgås vi hela familjen. Vi firar alla högtider och födelsedagar ihop och planerar att fortsätta så.

2. Jasmine - självständig, tålmodig, svår och Joline - självständig, fantasifull, envis

3. Författare. Och föreläsa. Jag vill nå ut till människor, för jag känner att jag har mycket att säga som jag tror att många skulle må bra av att höra. Jag vill vara en ventil för livet och allt som hör till det fantastiska, kaotiska.

4. Vilka härliga frågor du har ställt! Jag får verkligen tänka till.
- Våga vara ensam
- Hitta en fantastisk vän som kan vända ut och in på dig
- Älska dig själv mest

5. Min dröm är att aldrig känna att jag ångrar någonting. Tänk er vad fantastiskt att sitta i en rullstol, vid ett fönster med orkideér och bilder från sitt liv överallt på väggarna - och känna att "jag lyssnade på mitt hjärta, på min magkänsla i varje val jag gjorde, varje dag, genom hela mitt liv". Priset jag fick betala var många tårar, mig själv i skärvor och spillror, mig själv i kris. Men jag vann också det allra största, det mest fantastiska och det som jag skulle ha varit bitter över att jag aldrig vågade satsa på. Så vill jag leva mitt liv.

1. Bor ni fortfarande i Örebro/Nora?
2. Vart pluggar du någonstans?
3. Har det hänt något speciellt i era liv under dessa två år du inte bloggat? Jag tycker du har förändrats så mycket


1. Ja, men planerar dock en flytt till nästa år och Jolines skolstart.
2. Har pluggat USK på distans
3. Det har hänt otroligt mycket, jag berättar lite då och då, i olika inlägg här. Något särskilt du vill veta?

1. Vart bor nu?
2. Har du eller A något förhållande? I så fall hur funkar det med Joline?
3. Jobbar/pluggar du?
4. Vill du ha fler barn?

1. Vi bor i en underbar lägenhet. Den är stor, mysig och med egen ingång. Visar lite hemma-hos-oss bilder då och då, så du får kika in under den kategorin på hur vi har det.
2. Vi har ett förhållande som föräldrar till Joline och nära vänner.
3. Jag jobbar och pluggar.
4. Nej.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0