Fett, socker och min bästa vän

Jag struntade i att ta med mig lunch till jobbet idag. Det verkade så jobbigt att packa ner tomat och mozarellasoppan och fullständigt onödigt att koka pasta till den redan färdiga köttfärssåsen. Äsch, det är kort dag idag, tänkte jag och åkte till jobbet med två gröna äpplen och löjligt vitaminvatten.

Jag har ångrat det varje sekund i två timmar. Jag blir inte mätt av äpplen. Jag har ätit dem och jag känner mig ihålig. Jag är arg. Vem i hela världen kan hävda att de blir mätta på äpplen och salladsblad? Det är omöjligt, helt ologiskt. När jag vaknade imorse visste jag att det skulle bli en skitdag, men det är inte det som retar mig nu. Nu är jag arg för att jag borde känna mig själv bättre än att strunta i pasta och soppa för gröna äpplen - jag vet ju att det enda som hjälper en sådan här dag är Josephine, lite fett och massa socker. Jag behöver hamburgare som dryper av fett, en pizza med extra av allt och massa brieost eller en blodig biff från Jensen's. Så vill jag ha godis eller en bit prinsesstårta. Och kanske kladdkakesmet.

Lovar att aldrig mer göra om det här misstaget. Aldrig mer gröna äpplen. När jag kommer hem ska jag äta ifatt för idag och kanske träffa Josephine. För att plåstra om såren, lixom.



Kommentarer
Carro - FOTO

Vad jobbar du med?

2012-04-12 @ 13:18:18
URL: http://nilssonphoto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0