Älska min kropp

Söndag förmiddag: jag sitter i soffan efter att ha tagit tjugotvå bilder på mig själv. Och några på min jeansrumpa. Idag är första dagen på flera år som jag har på mig ett par jeans. Det känns trångt och obehagligt. När jag tittar mig i spegeln ser jag tydligt hur det trånga och obehagliga framhäver mina höfter och ja, rumpan. Jag försöker tänka bra saker om att se ut som ett päron men just nu känns det mest hopplöst. Och jag blir förbannad över att kärleken till min egen kropp inte är större än såhär. Därför tänker jag öva. Jag tänker sluta gömma de kroppsdelar som jag annars gömmer och framhäva dem. Öva mer. Jag vill kunna vara stolt över mina former. Simple as that.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0